Loading...
Bireysel Eğitim

Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyin gelişim alanlarından birini veya tümünü içeren, bireyin öncelikli ihtiyaçlarına ve geliştirilebilir eğitsel özelikleri temel alınarak hazırlanmış bireysel eğitim planının, alanda uzman olan eğitimcisi tarafından uygun ortamda bir seans boyunca birebir olarak uyguladığı eğitim türüdür.

Grup Eğitimi

Grup eğitimi çocuğun yaşıtları ile birlikte iletişim kurmasını, toplum içinde konuşabilmek için kendine olan güven duygusunu geliştirmesini, bireysel eğitimde kazandığı davranışları grup içinde yaygınlaştırmasını, grup oyunlarına çekince duymadan katılım sağlamasını, toplumsal ortamda sosyal becerilerini geliştirmesini sağlamak amacıyla verilen eğitimdir.

Destek Eğitim Programları

Şükrü Balcı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde her çocuğun bireysel ihtiyacına göre şekillendirilmiş destek eğitim programları sunuyoruz.

Tamamlayıcı Eğitimler

Çocukların gelişimini bütüncül olarak desteklemek amacıyla tamamlayıcı terapi ve destek uygulamalarımızla onların güçlü yönlerini ortaya çıkarmayı hedefliyoruz.



ayraç

Ayırıcı Tanılar

Merkezimizde desteklenen tanılar hakkında detaylı bilgi ve rehber niteliğinde açıklamalara bu sayfadan ulaşabilirsiniz.

Afazi

Afazi

Afazi, beyin kanaması ya da inme (felç) gibi serebrovasküler rahatsızlıklar sonucu beynin konuşma bölümünde gelen hasara verilen isimdir. Beynin konuşma merkezinde oluşan bu hasar, bireylerde konuşma bozukluğu, algıda ve verilen cevaplarda tutarsızlık ve iletişim problemleri gibi sorunlar meydana getirir.

Asperger Sendromu

Asperger Sendromu

İsmini Hans Asperger’den alan, otizm spektrum bozukluğunun bir çeşidi olan asperger sendromu, sosyalleşebilme ve etkili iletişim kurabilme yeteneklerini sınırlayan gelişimsel bir bozukluktur. Bu sendroma sahip olan kişiler dar ilgi alanlarına sahip olup, katı rutinler ve sıklıkla tekrarlayan davranışlar sergilerler.

Çocukluk Çağı Dezintegratif Bozukluğu

Çocukluk Çağı Dezintegratif Bozukluğu

İlk olarak 1908’de Dr. Theodor Heller tarafından daha öncesinde tamamen normal gelişimde olan 6 vakada 3-4 yaş arasında ciddi zihinsel ve motor gelişim geriliğinin izlendiği klinik tablo; İnfantil Demans olarak tanımlanmıştır. Bu nedenle bilimsel yazında Dezintegratif bozukluk; Heller Demansı veya Heller Sendromu olarak da isimlendirilmiştir.

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), dopamin düşüklüğüne bağlı olarak özellikle çocukların alışılmadık şekilde dikkat eksikliği yaşadığı, konsantrasyon olmakta zorluk çektiği ve dürtüsel davranışlar sergilediği nörogelişimsel bir bozukluktur. DEHB'de beyin metabolizması, beynin dikkati ve sosyal muhakemeyi kontrol eden bölgeler zayıftır.

Down Sendromu

Down Sendromu

Down Sendromu çocuğunuzun vücudundaki hücrelerin 46 yerine fazladan bir kromozoma, yani 47 kromozoma sahip olmasıdır. Down Sendromu bir hastalık değil genetik bir farklılıktır.

Frajil X Sendromu

Frajil X Sendromu

Frajil X Sendromu, öğrenme güçlüklerinin en yaygın kalıtımsal nedenidir. Kızlara göre erkeklerde daha sık görülür. Bu hastalık, öğrenme ve davranışla ilgili birtakım sorunlara neden olur. Erkeklerin hastalıktan etkilenme oranı kızlara göre daha ciddidir.

İletişim Dil ve Konuşma Bozuklukları

İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları

Dil ve konuşma bozuklukları bireyin yaşamını önemli derecede etkilemesine karşın erken teşhis ve uygun müdahaleler ile bireyin yaşamındaki olumsuz etkileri azaltılabilir. Doğru tanı ve uygun müdahale uzman olmayı gerektirir. Dil - Konuşma Terapisti bu konuda eğitim almış uzman kişidir.

Kekemelik

Kekemelik

Kekemelik, konuşma akıcılığını etkileyen bir konuşma bozukluğudur. Kişiler kekemelik yaşadığında, konuşmalarında tekrarlamalar, takılmalar veya bloklar (konuşmanın duraklaması) yaşayabilirler. Kekemelik, çocukluk döneminde başlayabilir ve bazı durumlarda yetişkinlikte devam edebilir.

Otizm Spektrum Bozukluğu

Otizm Spektrum Bozukluğu

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), doğuştan gelen ya da yaşamın ilk yıllarında ortaya çıkan karmaşık bir nöro-gelişimsel bir farklılıktır. Sosyal-iletişimsel gelişimde yetersizlik, tekrarlayıcı davranışlar ve ilgilerle seyreden, erken çocukluk çağında başlayan bir nörogelişimsel bozukluk olarak kendini gösterir. Otizmin, beynin yapısını ya da işleyişini etkileyen bazı sinir sistemi sorunlarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Son yıllarda yapılan çeşitli çalışmalarda OSB sıklığının %1’in üzerinde olduğu saptanmıştır.

Rett Sendromu

Rett Sendromu

Rett sendromu, beynin gelişimini etkileyerek motor becerileri ve dilin gelişimini engelleyen nadir bir genetik nörolojik ve gelişimsel bozukluktur. Kadınlar rett sendromundan daha çok etkilenen cinsiyettir. Özellikle rett sendromlu bebeklerin çoğu, doğumdan sonraki ilk altı ayda normal bir şekilde gelişim gösterir ancak daha sonra emekleme, yürüme, iletişim kurma veya ellerini kullanma gibi daha önce sahip oldukları becerileri kaybetmeye başlar.

Seçici Konuşmamazlık

Seçici Konuşmamazlık (Selektif Mutizm)

Selektif mutizm (seçici konuşmamazlık) genellikle çocuk yaşta kendini gösteren bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlık çok farklı şekillerde ortaya çıkabilir ve temelde selektif mutizm ve tümden mutizm (toptan suskunluk, hiç konuşmama) olarak iki ana gruba ayrılır.

Serebral Palsi

Serebral Palsi (CP)

Serebral palsi ya da kısaca CP gelişmekte olan beynin hasarına bağlı ilerleyici olmayan kalıcı hareket ve duruş bozukluğudur. CP sıklığı 1000 canlı doğumda 2-3'dür.

Özel Öğrenme Güçlüğü

Özel Öğrenme Güçlüğü (Disleksi)

Özel öğrenme güçlüğü, yazılı ya da sözlü dili anlamak ya da kullanabilmek için gerekli olan bilgi alma süreçlerinin birinde ya da birkaçında ortaya çıkan ve dinleme, konuşma, okuma, yazma, heceleme, dikkat yoğunlaştırma ya da matematiksel işlemleri yapmada yetersizlik nedeniyle, bireyin eğitim performansının ya da sosyal uyumunun olumsuz yönde etkilenmesi durumudur.

williams

Williams Sendromu

Williams Sendromu, 7. kromozomdaki genetik bir silinme sonucu ortaya çıkan nadir bir gelişim bozukluğudur. Genellikle doğumdan itibaren belirti verir ve bireylerde karakteristik "peri yüzü" ifadesi, kalp-damar problemleri, öğrenme güçlükleri ve sosyal olarak aşırı dışa dönüklük gibi özellikler görülür. Zeka düzeyleri değişkenlik gösterebilir. Müzik ve ritme karşı özel ilgileri vardır. Genellikle neşeli, nazik ve iletişime açık bireylerdir. Her bireyin gelişimi farklı olduğu için özel eğitim ve bireysel destek önemli bir yer tutar.

Zihinsel Yetersizlik

Zihinsel Yetersizlik

Zihinsel yetersizliği olan birey; Zihinsel işlevler bakımından ortalamanın iki standart sapma altında farklılık gösteren, buna bağlı olarak kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde eksiklikleri ya da sınırlılıkları olan, bu özellikleri 18 yaşından önceki gelişim döneminde ortaya çıkan ve özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyan bireyi ifade etmektedir. Zihinsel yetersizlik, özel eğitime gereksinim duyan bireyler arasında en yaygın olarak görülen ve oldukça heterojen bir gruptur.